Daily Archives: juli 14, 2011

Klar, parat – FERIE

Jeg er i gang med at pakke til en uges ferie på Øen. Bøger, blade, Yatzy, spillekort, pc, musik – alt hvad der skal til for at få tiden til at gå på en regnvejrsdag. Solcreme, sommerkjoler og sandaler – fordi jeg insisterer på, at det må bliver sommer lige om lidt. Og forsøger at ignorere, at det pisser ned lige nu.

Men gummistøvlerne – de må blive hjemme, for det er umuligt at få plads til dem. De burde jo kunne ligge der, hvor regnfrakken skulle have været, for sådan en har jeg ikke. De laves nemlig ikke i voksenstørrelse.

Jeg vil tro, at teorien blandt regnfrakkeproducenter er: Tykke mennesker er tykke, fordi de ikke går ud. Og slet ikke i regnvejr. Og skulle de vove sig ud, så må de købe et regnslag, så de rigtig kan skille sig ud fra mængden af slanke mennesker i designregnfrakker. Så kan de lære det!

Derfor ligner jeg Orange Scene i regnvejr! Tak for det, regnfrakkeproducenter!  

Og forresten, kære indbrudstyv, min lejlighed står ikke tom, mens jeg er væk… Jeg har lånt den ud til min fætter og hans venner, der har både rygmærker og ret voldsomme kamphunde. Så er du advaret!